למה מפרסמי דירות מורידים מחירים ולמה הם לא רוצים מתווך ?

"אני חכם יותר"...  (מה שאנשים אומרים לעצמם)

"אני יודע מה המחירים בשוק ואפרסם לבד. כולם מפרסמים באתרי אינטרנט חינמיים ואני רואה שכולם מוכרים תודה לאל"...

זו התשובה שמתווך מקבל ממוכרי דירות שאליהם הוא פונה כדי להציע את שירותי התיווך.
מה שהם לא אומרים זו העובדה שהם לא רואים את המכירות, למעשה, הם רואים רק פרסומים.

הבעיה; מה שאותם מפרסמים לא יודעים זה שלמתווכים, במיוחד לבתים ודירות בשיתוף קלר וויליאמס העולמית ישנן מערכות שרואות כל פרסום שעלה לרשת ואת ההיסטוריה שלו. כלומר, אנחנו רואים מי פירסם דירה למכירה, מתי הפרסום עלה, באיזה מחיר, מתי נעשו עדכונים ומתי שונה המחיר, אם למעלה ואם למטה וייתרה מכן, אנחנו רואים אם באמת בוצעה עסקה ומתי.

בבדיקה פשוטה במערכות אלו, ניתן לראות שבתקופה שבין השנים 2012 ועד 2017 יותר מ – 70% מהמפרסמים לבד מגיעים למצב של הורדת מחיר ולרוב לא מקבלים את מה שהם רוצים מלכתחילה.

אז ממה זה נובע ?

כואב לומר את זה אבל זו האמת, האגו הוא השולט בנו כבני אדם, כן, גם בי ככותב המאמר אני מעיד שגם אני פועל לעיתים מתוך אגו. אבל עם השנים למדתי לתת את העבודה לבעלי מקצוע שהם ישברו את הראש ולא אני. אז אני משלם, אבל אני מקבל תוצאות ונהנה.

האגו של האדם הממוצע, זה שחושב שהוא סוג של שמאי מקרקעין, הוא מסתמך על אתרי אינטרנט שונים ועושה השוואות ומקבל מחיר ממוצע ולא מבין שמה שהוא עושה זה לא מספיק.

לרוב הוא מפרסם את הדירה למכירה במחיר גבוהה ממחיר השוק, זאת כי הוא שיפץ והשקיע המון, אבל הוא לא לוקח בחשבון שמי שרוצה את הנכס, לא מחפש רק נכס משפוץ. 
לרוב השיפוץ פחות מעניין את הקונה הפוטנציאלי. אני לא שולל את העניין, וכן יש להדגיש את השיפוץ, אבל זה לא מה שמעלה את מחיר הנכס בצורה משמעותית.

מחיר הנכס מתחיל לרדת.

לאחר כשלושה שבועות בממוצע מיום הפרסום, המוכר הפרטי משנה את מחיר הדירה למכירה והופ, המחיר ירד בין 50 אלף ₪ ל - 70 אלף ₪ (זה הממוצע של ההורדה הראשונה).

עוברים אצים להם שלושה שבועות נוספים, והוא רואה שבאים אליו מלא אנשים אבל איש לא קונה. והוא שואל את עצמו, מה קורה כאן ?

ראה כי כך, מוריד את מחיר הדירה בעוד 50 אלף ₪ ולפעמים אפילו

ב – 100 אלף ₪

 

הנזק שעושה המפרסם הפרטי.

כאן מגיע השלב שאותו בעלי המקצוע מכנים – "שריפת הנכס".
כן, ככה זה, על הגדר יושבים ציידי נכסים, כאלו שעוקבים אחרי דירות למכירה שמפורסמות שלא על ידי מתווך, רואים את ירידת המחיר ומתחילים בהפעלת לחץ על המוכר.

 

התוצאה;

הדירה נמכרה במחיר נמוך מהממוצע הנכון בשוק זאת כאשר היא בעצם שווה הרבה יותר.

 

 

אתה לא שמאי, צא מזה...

אגלה לכם סוד, שמאי מקרקעין זהו תואר אקדמי שלומדים אותו במשך שלוש שנים ובתוספת סטאז'. והוא חייב שיהיה לו תואר אקדמי קודם.

וסוד שעוד יותר יפתיע אתכם, שמאי שלמד ויש לו ניסיון גדול של שנים רבות בתחום, לעולם יפנה למתווך על מנת לקבל הערכה נכונה של מחיר השוק.

טוב, נו, הריי עכשיו הקוראים יספרו לעצמם שהם מכירים ו/או הם עצמם מכרו במחיר שהם רצו. סטטיסטית מוכח שמכל 100 מפרסמים יש 2 שאולי הצליחו בקושי.

למה שאשלם למתווך 2% עבור כלום עבודה ?

"כולם מפרסמים חינם, המתווך לא עושה כלום אלה רק מפרסם".
זו גם תשובה שאנחנו המתווכים מקבלים, מקורה בחוסר ידיעה וחוסר הכרה עם עולם התיווך.

מתווך מקצוען יחזיק במשרדו את התוכנות המתקדמות ביותר שלעיתים עולות יותר מחצי מליון ₪ בשנה, כן 500,000 ש"ח בשנה.

מתווך רציני יפעל לשיווק הנכס תוך ביצוע פעולות רבות ומגוונות כגון;

- פרסום בכמה ערוצים במקביל ולא רק בעיתונות המקומית או   
  בפייסבוק.
- תליית שלט בולט ואיכותי שיראה למרחוק.
- פיזור מודעות ופליירים באזורים אסטרטגיים.
- קיום יום פתוח לסוכנים.
- קיום יום פתוח ללקוחות.
- צילום הנכס ע"י צלם מקצועי.
- עירוב מעצב/ת פנים במידת הצורך.
- סינון הלקוחות הפונים והתווית מדיניות.
- תיאום מול הלקוחות וקיום ימים מסודרים להראות את הנכס.
- עזרה בניהול המשא ומתן.
- חיבור עם אנשי מקצוע בתחום המשכנתאות – יועצים.
- חיבור עם חברות הובלה במחירים הוגנים.
- חיבור עם מעצבי פנים.

הגורם היעיל

לא סתם אומרים זאת על מתווך, על אחת כמה וכמה כאשר הוא מקצוען. מתווך רציני ימצא לך את הלקוח ויפעיל את קשריו ויחפש במאגר הלקוחות שלו את האדם המתאים ביותר לדירה שתמכור.

כל הפעולות השיווקיות והשירותים הנלווים שווים כל כך הרבה כסף ששכר הטרחה של מתווך הוא ראלי וסביר לחלוטין.

הידעתם ?!

בארה"ב גובים 6% עמלה מצד, לרוב זה מהמוכר. כך זה גם באירופה כולה.

ישראל נחשבת לזולה ביותר בעולם בתחום התיווך בנדל"ן וכאן נותנים סל שירותים נרחב יותר ביחס למה שניתן בחו"ל.

אל תשברו את הראש

תנו לי לעשות את העבודה עבורכם